11
december
2018
|
13:42
Europe/Amsterdam

MOAM x Corendon: Project Gambia

Gambia vastgelegd op unieke wijze door acht Nederlandse creatieven

MOAM en Corendon hebben de handen ineen geslagen om Gambia, the Smiling Coast of Africa’, op een geheel eigen manier te portretteren. Acht creatieven met verschillende achtergronden kregen de vrijheid om tijdens een reis door West Gambia het land op de gevoelige plaat vast te leggen. Ieder heeft drie beelden geselecteerd en beschikbaar gesteld voor het goede doel. De beelden zijn vanaf 14 december 2018 in een beperkte oplage te koop op www.corendon.nl/projectgambia. De opbrengst van de foto’s gaat naar de Gambiaanse stichting Humanity and Nature Connections. 

MOAM en Corendon stelden voor dit project een gemêleerde groep fotografen en creatieven samen; het is een interessante mix tussen fotografen, online influencers en bekende gezichten. De club van acht bestaat uit; Kim Feenstra, Lize Korpershoek,  Frank van Bennekom, Chloé Leenheer, Vivian Hoorn, Kay Nambiar, Giaro Giarrantana en Sabrina Meijer.

Elk jaar verbindt stichting MOAM zich aan een goed doel, dit jaar doen we dat met een diverse groep creatieven voor Project Gambia, het eindresultaat laat Gambia in al haar veelzijdigheid zien. Door de acht in volledige creatieve vrijheid –waar MOAM voor staat- het land te laten fotograferen, krijg je een uniek en divers beeld. Ik ben trots op het eindresultaat.
Martijn Nekoui, oprichter MOAM

Corendon organiseert al jaren met succes reizen naar Gambia. “De altijd stralende zon, warme bevolking en het exotische natuurschoon maken van Gambia een geweldige vakantiebestemming. Met dit project willen wij het land op een bijzondere manier belichten. Wij zijn trots op het resultaat en hopen dat we dankzij de verkoop van de foto’s een mooi bedrag kunnen doneren aan Humanity and Nature Connections. Wij hebben voor deze stichting gekozen, omdat het twee enthousiaste vrouwen zijn die al enige jaren ervaring hebben met het opzetten van mooie projecten. Met hun nieuwe stichting Humanity and Nature Connections strijden zij, onder het motto ‘geef geen vis, maar leer de lokale bevolking vissen’, ervoor om veel Gambianen zelfredzaam te maken. Hierdoor kunnen gezinnen zelf een langdurige inkomstenbron realiseren”, aldus Daisy Mijnals, PR Manager Corendon. 

Voor de verkoop van de foto’s is er een samenwerking gestart met Posters.nl die de foto’s printen, inlijsten en verzenden.  Elk beeld is in een beperkte oplage van tien te koop voor €250,-. De foto’s zijn vanaf 14 december te koop op corendon.nl/projectgambia.